Már 232015

Az abai Atilla Király Gimnázium kilencedik osztályának tagjaként, március 2-tól öt napot voltunk Erdélyben. Az első napunkat jóformán végig a buszon töltöttük, Nagyváradon megnéztük a katedrálist. Későn este érkeztünk meg Torockóra, ahol elfoglaltuk szállásunkat és kaptunk egy finom vacsorát.

(A diasorozatok fekete keretére kattintva az oldal elhagyása nélkül is megjelennek a felvételek.)

Reggeli után kemény fába vágtuk fejszénket: gyalogtúrára indultunk a Székelykő tetejére. Mintegy három óra hosszat kapaszkodtunk felfelé, sziklás talajon, komoly emelkedőkön. Célunkat elérve gyönyörű kilátást élvezhettünk. Egy óra pihenés után elindultunk lefelé, ez a szakasz volt utunk nehezebb része, erős szél fújt és a köves talajon lefelé haladás nehezebb volt, mint felkapaszkodni. Szép teljesítmény volt felmenni, a kilátás miatt is megérte az erőfeszítést. Aznap még megnéztük a helyi Néprajzi Múzeumot, beszélgetéssel ütöttük el az időt, sétálgattunk a faluban.

Másnap reggel elbúcsúztunk Torockótól és buszunkkal Kalotaszentkirály felé vettük az irányt. Először a Tordai-hasadékon gyalogoltunk végig, a jeges, csúszós talaj nagyon nehézzé tette dolgunkat, páronként, egymást segítve, támogatva tettük meg a túrát.

Következő állomásunk a tordai Sóbánya volt, 172 lépcsőfokon jutottunk a mélybe, elcsodálkoztunk a fények játékán és a föld alatt ennyire mélyen található tavacskán. Lifttel utaztunk a felszínre, összességében nagy élmény volt látni a Sóbányát. Este elfoglaltuk szállásunkat Kalotaszentkirályon, vacsora után fáradtan dőltünk ágyba.

A negyedik napon ismét gyalogtúrára indultunk, a Vigyázó-hegységben található Rekettyési vízeséshez. Egy darabig busszal mentünk, mintegy 3 órát gyalogoltunk a havas talajon, amíg elértük a befagyott vízesést, nagyjából egy órát töltöttünk úti célunknál. Visszafelé útközben megnéztünk egy fakazettás református erődtemplomot a tiszteletes úr vezetésével. Visszamentünk a szállásra, ahol helyi népzenei muzsikusok előadását hallgattuk.

Az ötödik napon ismét buszon ültünk, Nagyvárad érintésével délután megérkeztünk Székesfehérvárra. Valamennyien nagyon jól éreztük magunkat, amennyi pár napba belefért, azt tartalmasan töltöttük, köszönjük tanárainknak és iskolánknak a szervezőmunkát és a sok élményt!

5 hozzászólás - “Erdélyi osztálykirándulás”

1. Kár lett volna nem látni ezeket a szép képeket.Szívesen beiratkozok ebbe az iskolába,ha ilyen kirándulásokra viszik a diákokat.

Közeleg a Húsvét.Mi -immár hagyományosan-Sárvárra utazunk kikapcsolódni.Tudom ,ezzel lőttek a szokásoknak,de hol vannak már a régi ünnepek…?
    Az év három napja,amikor tényleg pihenünk és főleg a nejem miatt várjuk nagyon ezt az időszakot az egész évben.Szó szerint menekülünk hazulról.
    Sárváron is megadjuk az ünnepnek járó tiszteletet,de a locsolók alól kimentjük magunkat.

2. Köszönöm, hogy jelezted Peti, kijavítottam.

(Kicsit off: “Almás”, azaz iOS operációs rendszeren egyáltalán nem jelennek meg a képek, vetítésükhöz kell egy segédprogram, amit az iOS-re nem lehet telepíteni. A mostani hibának pedig az volt az oka, hogy az oldal háttérprogramja egyszerűen – általam ismeretlen okból – átírja a kódot. Eléggé dühítő!)

3. …sajnos én nem látom a képeket,csak szürke téglalapokat…

4. Nagyon köszönöm Benedek fiamnak a beszámolót! Természetesen valamennyi fényképet ő készítette, azért az én nevem jelenik meg a bal alsó sarokban, mert saját tárhelyemre töltöttük fel, a több száz kép legjavát.

5. Tetszenek a képek és köszönöm a szép beszámolót is.

Minden vélemény számít! Várjuk a hozzászólásokat!

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Kötelező

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..